Första onda aningen var att ett tjänsteföretag anlitade och belånade sina fakturor hos Eurofinans och skickar fakturor med 10dgr betalning. Jag bestred betalningstiden som alltid om man inte har minst 30dgr som är normalt.
Andra onda aningen var när jag gick med på att köpa en mobil app samt diverse reklam som vepor mm. Samma sak med faktureringen.. Det kom en faktura direkt utan att en pinal levererats, en faktura som återigen belånats och med 10dgrs betalningstid. Vepor och reklam dök upp 7 dgr efter fakturan och detta var i slutet av aug. Vad som fortfarande inte är klart är appen och den skulle man alltså ta betalt för direkt trorts att man utryckligen sagt att jag hade öppet köp och att jag skulle vara 100% nöjd. Funktioner och utseende börjar bli rätt men vissa funktioner som utlovats kommer aldrig bli verklighet för de är inte teknsikt möjliga.
Tredje onda aningen är att Ulrix medverkan i Eniro som förhandlas varje år diksuterades under ett personligt möte hemma hos mig i somras där Marcus & Matthias från Mediehus1 var på plats. Det diskuterades att det räckte att upphandling skulle ske under Augusti. Till saken hör att Ulrix har haft en stor budget hos Eniro under flera år men Eniros position i mediabruset har bleknat och i år skulle upphandlingen bli mycket enklare än på många år då jag skött det själv. Budgeten och medverkan i Eniro skulle minimeras och denna budget skulle överföras till andra medier. Vad händer? Mediehus1 låter tiden gå trots att ansvarig från Eniro ligger på från aug utan att få respons av Mediehus1 och upphanlingen skulle bli minimalt. Nu den 9:e november fick jag följande mail..
Hej Ulrik
Vår mediebyrårepresentant från Eniro ringde oss i går, hon undrade om vi
skulle hjälpa er med Eniro i år, eller om ni skulle sköta detta själva.
Mvh Ulf Eriksson
Mitt svar blev följande och notera att jag inte skrev Mvh utan // för att markera.
Ja det var en bra fråga.
Skapar det lika mycket jobb som med allt annat så är det bättre jag gör det själv.
//Ulrik
Ulfs svar från Mediehus1.
Hej Ulrik
Ja du bestämmer själv, det enklaste är väll om du bestämmer en budget för vad ni max är beredda att investera. Sedan tar vi fram ett par olika förslag som vi kan gå igenom + och - för, om ni vill köra allt själv så meddelar jag deras säljare det i dag.
Mvh Ulf Eriksson
Jag svarar från mobilen och hälsningsfrasen ligger ju inne som mall och passar på att nämna appen för den är som sagt inte klar.
Vårt införande hos Eniro är borta och inget nytt är klart innan ny period är ingången så det visat att ni inte tagit tag i ärendet i tid.
När vill ni få kommentarer om mobila hemsidan så den kan bli färdig?
With best regards Ulrik Jönsson
Ulf svar fråm Mediehus 1 och här börjar direkta lögner framträda om tidpunkt för omförhandling och att Mediehus1 behöver riktlinjer som de fick i somras.
Hej Ulrik
Tyvärr så har jag inte tillgång till Eniros datasystem, utan måste lita på den kontakten vi har på Eniro. Dem har INTE informerat oss om när detta införande löper ut, utan bara sagt att detta bör lösas någon gång under November/December. Vi saknar dessutom en fullmakt från er som måste skrivas under och skickas till oss, så min fråga kvarstår som tidigare. Vill ni göra Eniro själv, eller ska vi hjälpa er med detta? Bara vi får en riktlinje hur ni vill göra, så tar vi ett möte med Eniro i nästa vecka.
Angående den mobila lösningen så har vi bjudit upp leverantören hit i morgon, så vi hoppas på att dem har löst alla bitar då. Efter det mötet så återkopplar vi till er, jag kan be Marcus slå dig en signal och visa hur det ser ut.
Mvh Ulf Eriksson
Jag svarar.
Hej
Ang Eniro så visste ni att det var förhandling innan sommaren utan att inne ha tillgång till deras data system. Att ni vet om detta är bekräftat genom att saken har diskuterats och jag har levt med informationen att det var OK att vänta tills efter sommaren men nu kan man konstatera att det är November. Jag tar hand om det själv.
//Ulrik
Och idag efter att fått fler uppgifter Från Caroline på Eniro skickar jag följande mail till Ulf på mediehus1.
Hej Ulf
Du ljuger när du påstår att Eniro inte har varit i kontakt med er ang mitt införande sedan sensommaren. Ert förtroende är helt i kört.
Vi avslutar alla framtida affärer.
Ulrik
Så kan det gå och jag hoppas fler slipper råka ut för samma sak
Följande kommentar kom via mail.
SvaraRaderaHej Ulrik, Du har ingen aning hur lättad jag blev utav att läsa din blogg angående Mediehus1 i Kalmar. Vi har hamnat i en stor tvist med företaget, då vi inte fick någonting levererat från dem efter att vi ska ha anlitat dem i 4 månader! till en kostnad av 12 500kr per månad via ett fakturerings (finans) företag i Halmstad. Vi fick enbart ursäkter och dem skyllde i från sig allt när vi väl på dem. När vi ville säga upp relationen då blev tonläget extremt agressivt, då hota dem oss höger och vänster om att dem skulle pricka oss hos kronofogden och att det skulle se till att vi satt där vi satt och att vi skulle hamna i konkurs. Extremt obehagligt situation hamna vi i, till slut anlita vi en advokat, som hjälpte oss med rådgivning och än så länge har vi inte hört något från dem.. Har nu gått cirka 1 vecka.. Hemsk upplevelse var det, ryser när jag tänker på Mathias Lindsäths röst.. Är detta ett bluff företag? Hoppas verkligen ingen ska behöva uppleva detta.. Blev så himla lättad dock när jag läste din blogg, då fick jag det svart på vitt att dem var skurkar.. Har alltid varit osäker innan.. Mvh, Mr X